Mun kamut Kaneli ja Digi  ja tais siinä pääosaa näytellä niitten mamiki 
niin haasto mut tälläseen ekojuttuun ja siitä hyvästä mä sain sit tollasen kukkapuskan ;)

1235192.jpg

- Lähetä tämä ruusukimppu vähintään viidelle blogi-ystävällesi tai sähköpostilla ystävillesi!
Mainitse oma päivän ekotekosi ja pyydä vastaanottajaa mainitsemaan oma ekotekonsa uusien haasteiden yhteydessä.


 Oikeesti mä en ymmärrä tosta ekoteko-jutusta  yhtään mitään, mutta yritettiin yhessä mamin kanssa saada jotain 
järkevää aikaseks, kun en mä yleensä sillain  syvällisesti ajattele mitään asioita, ne vaan tapahtuu :)
Ja mun tähän haasteeseen on pakko vastata, kun tää on kerta mun blogi niin mami ei voi tulla tänne lässyttään omia juttujaan, kun sillä on ihan oma bloginsa sen kuiveempaakin kuivemmille jutuilleen :D

Mä päätin kertoo mun ekojutuista oikein kuvien kans niin mun kamutkin sit ymmärtää, että mistä obn kyse ;)
Eli mä oon kova poika keräileen talteen kaikki tölkit ja pullot, jotka mami sit raahaa johki keräys- japalautuspisteisiin :)
1106376.jpg

Sit mä laitan noi löytämäni pahvilaatikot ym. pakkaukset sillain pienemmän kokosiks, että niitä on mukavampi käsitellä, kun me mamin kanssa yleensä poltetaan ne..
1105067.jpg

Ja jos mä joskus tartten jotain vaatteita niin mä joudun käyttään jotain mamin vanhoja retkuja, että kai se on sitten sitä kierrätystä..
1233702.jpg

Sit, kun mä tua ulkona liikuskelen niin keräilen aina tyhmien ihmisten pudottamat roskat talteen, ettei luonto saastu ;)
1235722.jpg

Sit mä en juurikaan käytä mitään muita kulkuvälineitä, kuin omia jalkojani, että sillä tavoin mä en sit ainakaan osallistu saastuttamiseen ja säästän jotain, mutta en muista mitä :o
1235720.jpg

Meillä on sisällä takka ja saunakin lämpiää puilla niin, että mä sit kerään tommosta jätepuuta siihen tarkotukseen ja eiks puu muutenkin oo aika ekologinen lämmitysmuoto :)
1235772.jpg

Ja mun rakkaimmat leikkikalunikin on aika luonnonmukasia :D
1235773.jpg

Jos mulle joskus jotain leluja ostetaan niin mä käytän ne tosi tarkkaan, ennenkuin ne heitetään pois, että siinäkään mä en sit haaskaa...
1235760.jpg

Kuuluukohan melusaaste  tähän ekojuttuun... No joka tapauksessa aina, kun kuuntelen mun lempimusaa niin käytän tollasia kuulokkeita :)
1235750.jpg

Ja sit tää ruokapuoli... Mä en koskaan heitä mitään ruokaa pois, kun mulla on sellanen periaate, että kaikki ruoka on hyvää :)
1235739.jpg

Ja sen minkä ottaa niin se on syötävä kaikki :)
1235738.jpg

Mä en aio haastaa ketään,  mutta mun puolestani tän saa vapaasti ottaa, vaikka ne 5 ekaa, jotka lukee tän ja ei oo viä vastannu tähän haasteeseen aikasemmin ;)