Olin sit eilen viimestä kertaa koirakoulussa opiskelemassa, kun se alkeiskurssi loppu ja nyt mulla alko sit kesäloma :)
Mami ei ollu yhtään tyytyväinen mun esitykseeni siä koulussa, kun pistin kaikki ihan överiks ;)
Ette usko, kun siä oli kylmä ja huomasin, että kaikki ihmiset tärisi ja mullakin oli niin kylmä, että jalat tutisi :(
Kotona mami sano mulle, että jos eilen olis annettu todistus sieltä koulusta niin mä olisin saanu nelosen :o
Aluks siellä koulussa joku akka kerto pitävänsä jonku lyhyen luennon 
tottelevaisuudesta ja mua ei voinu vähempää kiinnostaa se höpinä ja aloin 
siks käveleen, kiskoon hihnasta ja vinkuun niin, että mami muka sai taas
hävetä ;)
No sit, ku se akka lopetti sen esitelmän niin alotettiin kokeileen jotain estehyppyä ja mami oli heti polleena mun puolesta, että nyt löyty vihdoinkin mua kiinnostava juttu ja jossa mä kans pärjään, kun ollaan harjoteltu lenkillä ollessa hyppimistä kaikkien puitten  ym. yli :)
Ekana siinä estejutussa oli vaan yks lauta sellasten metallitolppien välissä, jonka selvitin kevyesti ja mami jo tohkeissaan kyseli, että kai niitä lautoja on enemmänkin, kuin pari, jotka vaan oli siinä näkyvillä ;)
No sit laitettiin toinen lauta ja mami otti niitä nakkeja käteensä ja houkutteli mua hyppään, mutta mä en tykänny, kun ne tolpat oli niin lähellä, enkä hypänny vaan aloin kiskoon poispäin ja olisitte nähny, kun mamin naama venähti :D
No naurukshan se sit kuitenki lopulta meni ja mami nauro lähinnä ittelleen, kun se meni kysyyn niitä lisälautojakin :D
Sit oli taas sitä luoksetuloo sen pitkän liinan kanssa ja, kun mun vuoro tuli niin en ees kattonu mamia, kun se siä kaukana huuteli mua vaan kattelin toisia koiria ja kaikkee mitä ympärillä tapahtu :) No lähin mä sit lopulta juokseen sinne mamin tykö ja se siinä oli jo nakit valmiina, mutta sit mä päätinki ohittaa mamin puolen metrin päästä ja juoksin siinä lähellä olevaan männikköön ja mami ekana seiso tyhmännäkösenä ja katto mun menoo ennenku se tajus lähtee perään ja sai mut kiinni, kun jäin pissaan yhteen sähkötolppaan...
Ei se ohjaajakaan mua mitenkään kehunu, kun tultiin takasin, enkä saanu siitä esityksestä nakkejakaan ja mami jopa meinas aluks, että mä olisin tullu sen tykö ilman etten olis tarttenu  mitään liinojakaan :D
Ainoostaan koirapuistossa sen koulun jälkeen oli kivaa, kun sain juosta mielin määrin, eikä tarttenu tehdä mitään koulujuttuja ja mamikin unohti hetkiseks, että sen piti olla pettyny mun kouluosaamiseeni ja nauro mun juoksemiselle :)

1532462.jpg