uli
Nyt onkin Viikon Koirakuvassa tällanen haastejuttu, jossa valitaan oma suosikki aihe jo aikasemmin olleista aiheista :)

Mulla olis ollu niin monta suosikki aihetta, että olisin voinu kertoo niistä kaikista, mutta valitsin sit ton kaveri aiheen ja kerron siitä pikkusen tarinan :)

No siis toi tossa maassa on mun hyvä kaverini Dora, joka on tullu jostain Viipurista, mutta kyllä se silti hyvin suomee ymmärtää, vaikka vähän aikaa kestääki,  ennenkuin sillä menee käskyt  jakeluun, että mitä siltä niinku odotetaan ;)
Kesällä toi Dora tuli mun tykö muutamaks päiväks ja sit me leikittiin ja riehuttiin sekä sisällä, että ulkona ja tehtiin pitkiä lenkkejä vapaina, jolloin juostiin, kuin päättömät kanat pitkin maita ja mantuja :)
Ja ton Doran kanssa me on yhdessä käyty pari luokkaa koirakouluakin :)
2112133.jpg

Sit mä voisin ehkä sanoo totakin tytsyä mun kaveriks, kun se tais ihastua muhun heti ens silmäyksellä, kun tuli mua oikein kotio asti tapaan, mutta siitäkin oli sitten hiukan ikäävämmät seuraukset mun kannaltani ajatellen ;)
Ja nyt on toikin ystävyys mennyttä, enkä hoksannu ees kysyä, että mikä mahto olla neidin nimi :o
Yhen kerran lenkillä ollessani tapasin ton tytsyn jälkeenpäinkin ja olin ihan himona, kun mamin kertoman mukaan sillä oli juoksuaika, mutta en ymmärtäny, että mitä ihmeellistä siinä olis, tykkäänhän mäkin juosta :o
Mami raahas mua väkisin pois sen tyköö, kun ihan pikkusen yritin kammeta sen selkään jotain sata kertaa ja sekös oli mamista ihmeellistä, kun olin leikattu jo aikaa sitten ja silti olin muka ihan hulluna ja vinguin ja vikisin sen tytsyn perään ;)
1286117.jpg

Koirapuistossa mä oon aika suosittu kaveri ja mun ympärillä on heti lauma niin tyttöjä, kuin poikiakin pyytämässä mua leikkiin ;)
Toi kummallisen värinen vanha herrakin halus olla mun kaveri ja olis halunnu juosta mun kanssa, mutta eihän siitä mihkään ollu, kun se vaan löntysteli, kun olis pitäny juosta kilpaa :o
1487693.jpg

Sit mun ja ton Doran ystävyys joutu kovalle koetukselle, kun se olis halunnu, että olisin vaan ollu sen kaveri ja leikkiny sen kanssa tuolla koirapuistossa..
Mutta sinne tuli yks oikein muhkeehäntänen neitokainen, joka katto mua kerran ja tietty se tarkotti, että se halus olla mun kans kaveria ja niin toi Dora otti sit nokkiinsa  ja häipy loukkaantuneena koirapuiston perimmäiseen nurkkaan kököttämään..
2112127.jpg

Yritin mä sit tota Doraa lepytellä kaikin keinoin, että se antais mulle anteeks, kun olin pikkusen tyly sitä kohtaan..
Aika kauan se lepyttely kestikin, kun mun piti tehdä jos jonkinlaisia juttuja, niinku niskahieronnasta lähtien, että oltais taas oltu kavereita :o
1549310.jpg

Kyllähän se sit siitä lopulta leppy ja oltiin taas, ku paita ja peppu :) Ja nyt ollaan pysytty hyvinä kavereina, enkä mäkään oo enää käyttäytyny yhtä tylysti :)
1549314.jpg

Sit mulla on tollasiakin kavereita, joilla on tollanen kummallinen lyttynaama, eikä kuonoo juuri nimeksikään  :o
Pelkäsin noita aluks, kun muutin tänne mun kotiin ja varmaan just siks, kun noi on niin oudon näkösiä, mutta nyt me tullaan jo aika hyvin juttuun..ainakin ton oranssin tyypin kanssa, mutta toi harmaa versio on aika hanakka näyttään mulle kynsiään ja joskus se tulee ihan syyttä suotta isotteleen mun nenäni alle ja mä, kun oon niin kiltti poika niin poistun paikalta aika liukkaasti ;)
IMG_0997.jpg?t=1228207081

Sit mulla käy toisinaan kylässä tollanen pikkuihminen, joka tykkää ruokkia mua, mamin kielloista huolimatta ja se onkin jatkuvasti kantamassa mulle mun kuivamuonaa, vaikka ei mulla oo kyllä mitään sitä vastaan, paitsi, että mami ottaa niitä sit salaa pois, kun toi pikkuihminen ei huomaa..
2112763.jpg


Pitää vielä väärinkäsitysten välttämiseksi mainita, ettei toi Dora oo mun tyttöystävä, eikä salarakas, me ollaan vaan kavereita :)
Sanoin ton siks, ettei Digi tulis mustasukkaseks, kun sillä on siihen taipumusta ;)