Ette ikinä arvaa mitä mulle tapahtu tänään, ku lähettiin mamin kanssa tosi aikasin aamulla lenkille sinne 'hevon kuuseen' missä mä käyn aika usein ja jossa mä saan juoksennella vapaana poikana Nauru

Mä en ehtiny ottaa montaakaan juoksuaskelta, kun sain kuonooni hyvän vainun ja sit mä lähin tutkiin lähemmin sen hajun alkuperää..


Mami kyllä koitti estellä mun menooni karjumalla ja maanittelemalla, mutta en laittanu paljookaan painoo sen yrityksille, vaikka sillä oliki taskussa sellanen herkkupussi, mutta tällä kertaa se ei mua kiinnostanu Yllättynyt 

Se haju veti mua yhä syvemmälle ja syvemmälle sinne ryteikköön  ja mamin äänikin alko jo häipyyn ja ilmeisesti mami jatko matkaansa ja jätti mut sinne vainuineni..

No kuinka ollakkaan mulle kävi hiukan köpelösti siellä risukossa ja jäin kiinni heijastinliivistäni, enkä yrityksistäni huolimatta päässy irti ja niinpä mun piti haukahtaa pari kertaa, että mami kuulis ja tulis apuun..
Kyllähän mami kuuli, kun haukuin, mutta se pölvästi luuli, että haukun jollekki linnulle niinku mun on tapana ja huuteli vaan mua jossain kaukana..

Mua alko jo pikkusen pelottaan, että jään sinne ryteikköön ikuisiks ajoiks petojen ruuaks ja siks mun piti alkaa repiin väkisin itteeni irti, kun ei mamikaan tullu apuun Itku

Sillä välin, ku mä riuhdoin sitä heijastinliiviäni irti niin mamikin oli palannu takasin ja lähti rämpiin sinne päin missä se oletti mun haukkumisen sillon aluks kuuluneen.
Taas se alko huuteleen mua, mutten vastannu sille mitään, ku mulla oli se irrotushomma vaan päällimmäisenä mielessä..

Sit kuulin mamin äänestä, että sillä alko paniikki iskeen päälle ja se yritti kaikkia temppuja, että olisin vastannu sille niinku, että sillä oli muka kauhee pissahätä, että enks mä vois pari kertaa haukahtaa..no en voinu Yllättynyt

Siä mettässä oli niin paljon lunta, ettei mami päässy siä oikein mihkään, eikä se nähny mun jälkiäkään, kun mua kesti hanki, mutta mamia ei ja se meinas jo lähtee kotiin ja kerätä etsintäpartion mua hakeen..

Just, ku se oli palaamassa takasin sinne tielle niin sen korviin tuli jostain kaukaa sellanen kilinä, joka kuuluu siitä, kun sellanen mun nimikyltti osuu mun valjaitten metallirenkaaseen.

Mami sit taas alko välittömästi huuteleen mua ja hetken päästä se näki, kun mä rynnistin puitten välistä mamin tykö..
Meiän tapaaminen oli aika riemukasta ja halailtiin siinä jonkin aikaa ja mä sain niitä herkkujakin siinä aika kiitettävästi, mutta yhtään toruja ei tullu..ihme kyllä Yllättynyt

Kovasti mami olis halunnu tietää, että missä mä olin ollu ja vallankin siks, kun irtipääsemiseks mun oli revittävä ne heijastinliivit ja tulin mamin tykö sit vaan raamit kaulassa, eli se pelkkä kaulaosa oli sit enää jäljellä siitä liivistä Nolostunut 
Onneks se liivi oli jo niin kulunu ja ennestäänki rikki ja sit kursittu ja varmaan sen takia se repes aika helposti.

Mami yritti sit lähtee ettiin sitä liiviosaaki, mutta luovutti sitten, ku sen kengät meni täyteen lunta, mutta se uhkas palata pelkästä uteliaisuudesta vielä paikalle, kun lumet on sulanu..
Sen on kuulemma pakko saada tietää, että millasessa paikassa mä olin jumissa..

Mä ehdin jo riemastua, ettei mun tartte enää käyttää mitään heijastinliiviä, kun se paljastaa niin helposti missä mä kulloinkin meen, mutta mami sano, että se on turha luulo ja, että mä saan aika pian uuden sellasen retkun Otsan rypistys